Arkivbild. Foto: Erik Johansen / NTB
Arkivbild. Foto: Erik Johansen / NTB Bild: Erik Johansen

Debatt: Replik: Äventyr att resa med Västtrafik

Tack för du hör av dig till oss. Till att börja med får vi beklaga att din resa inte gick som planerat.

ANNONS

Att ha rätt information och känna sig trygg som resenärer är av största vikt för oss. Det gäller både inför att du ska resa med oss men även vid eventuella störningar och förseningar. Att du enkelt kan söka fram din resa eller få reda på hur du istället ska resa vid inställd trafik är grundläggande.

Den här söndagen när du reste hade vi mycket inställda tågavgångar till följd av oväder, som du skriver. Tåget du ville åka hem med ställdes in i god tid innan avgången och ersattes med buss. Den här informationen ska också ha gått ut i våra olika kanaler som hemsida, app och digitala skyltar när förändringen gjordes. Tyvärr verkar du ha fått motstridig eller bristfällig information från oss och det ber vi om ursäkt för.

ANNONS

För dig som blivit mer än 20 minuter försenad till din destination är du varmt välkommen att söka förseningsersättning från oss. Det kan du antingen göra direkt på vår hemsida eller via telefon till vår kundservice. De besvarar gärna också övriga frågor du kan ha om din resa.

Henrik Kjellberg, Västtrafik

ANNONS